Asociația culturală La Blouse Roumaine îndeamnă comunităţile conexe să se alăture campaniei "Give Credit":
"Dragi comunităţi din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Ţara Făgăraşului, Argeş, Sudul şi Centrul Transilvaniei şi orice persoană, colecţionar, artizan şi simplu iubitor, iubitoare a cămăşii şi portului specific Marginimii Sibiului, păstrat inclusiv în zonele unde au migrat oamenii din această regiune, va rugăm să ne sprijiniţi în noua campanie “Give Credit” (A da recunoaştere) ce are în centrul său utilizarea de către brandul Louis Vuitton a cămăşii de Mărginime in noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi acordul păstrătorilor de zestre culturală".
Informaţia a fost preluată şi de publicaţiile şi asociaţiile internaţionale, de menţionat fiind şi faptul că Ministrul Culturii din România a declarat că va cere casei franceze de modă de lux Louis Vuitton să recunoască faptul că o bluză tradițională românească a inspirat direct articolele dintr-una dintre colecțiile sale din 2024.
Piesele vestimentare presupuse inspirate se aflau în colecția Resort 2024 a lui Nicolas Ghesquiere pentru Louis Vuitton, unde multe articole costă mii de dolari (euro) conform Associated Press.
Foto: Instagram Louis Vuitton